29.3.2017 Intrastat-seminaari

Mitä tietoja Intrastat-ilmoituksessa vaaditaan? Mitä toimituksia sisällytetään Intrastat-ilmoitukseen?
Kuka on vastuussa ilmoituksen tekemisestä? Miten ilmoitettuja tietoja korjataan?
Miten tilastoaineistoa tarkastetaan?

Tilastotiedot EU-jäsenmaiden välisestä kaupasta kerätään Intrastat-tiedonkeruujärjestelmän avulla. EU-sisäkauppaa harjoittavien yritysten on tärkeää tietää, miten Intrastat-ilmoitus tehdään ja millaisia toimituksia siihen ilmoitetaan.

Tässä seminaarissa perehdytään tilastoilmoituksen tekemiseen runsaiden esimerkkien avulla.

Lue enemmän erillisestä Intrastat-infosta.

Paikka: Sokos Hotel Pasila, Maistraatinportti 3, 00240 Helsinki

Osallistumismaksu 480 e / hlö + alv 24 %

Hintaan sisältyvät materiaalit ja lounas sekä aamu- ja iltapäiväkahvit. Mainitsethan erityisruokavaliosta jo ilmoittautuessasi.

Ilmoittaudu: sirpa.annala2@gmail.com

Lisätietoja järjestelystä: Sirpa Annala, p. 050 505 2350,

Seminaari vahvistetaan osanottajalle ennen tilaisuutta sähköpostitse.

Laskutus: Osanottomaksu laskutetaan ennen seminaaria. Hintaan lisätään arvonlisävero 24 %.

Muutokset ja peruutukset: Pyydämme ilmoittamaan osanottajan vaihtumisesta jo ennen seminaaria. Myöhemmin kuin kolme päivää ennen seminaaria tulleista peruutuksista veloitamme 50 % seminaarin hinnasta. Veloitamme koko seminaarimaksun, jos osanottaja ei peruuta ilmoittautumistaan.

Intrastat-seminaari-info 29.3.2017

Intrastat-seminaari 29.3.2017

Sokos Hotel Pasila, Maistraatinkatu 3, 00240 Helsinki 

Seminaari on tarkoitettu EU-sisäkauppaa harjoittaville yrityksille sekä asiamiehille.
Seminaari sopii hyvin sekä niille, jotka jo nykyisin täyttävät Intrastat-ilmoituksia,
että myös vasta-alkajille.
Luennoitsijana toimii tulliylitarkastaja Terttu Tähtivaara Tullin tilastoinnista.


Ohjelma

8.30 Ilmoittautuminen, materiaalin jako ja aamukahvi
9.00 EU-sisäkaupan tilastoinnin periaatteet
• miksi tilastotietoja kerätään?
• säädösperusta
• vastuu tilastotietojen ilmoittamisesta
• tilastoitavat ja tilastoilmoituksen ulkopuolelle jätettävät toimitukset
• tilastojakso
Ilmoitettavat tiedot ja soveltamisohjeita käytännön esimerkein • CN-nimikkeen merkitys
• maakäsitteet
• tavaran arvon määräytyminen
• kuljetustapa- ja paljoustiedot
• kauppatapahtuma
Miten vältetään yleisimmät virheet?
Ilmoitettujen tietojen korjaaminen • milloin ja miten ilmoitettuja tietoja korjataan?
Tilastoaineiston tarkastus • tilastokyselyt
Tilasto- ja alv-tietojen vertailtavuus • arvoerojen syyt
• selvityspyynnöt
Ilmoitustavat • Mitä muutoksia tulossa?
 n. 16.00 Tilaisuus päättyy

Lounas n. klo 11.30–12.30 ja iltapäiväkahvi n. klo 14.00–14.30

INFO

Seminaarin hinta on 480 € + alv 24 % / osallistuja.
Hintaan sisältyvät materiaalit ja lounas sekä aamu- ja iltapäiväkahvit.

Mainitsethan erityisruokavaliosta jo ilmoittautuessasi.

Ilmoittaudu: sirpa.annala2@gmail.com  

Lisätietoja Järjestelystä: Sirpa Annala, p. 050 505 2350, sirpa.annala2@gmail.com

Seminaarivahvistus

Seminaari vahvistetaan osanottajalle ennen tilaisuutta sähköpostitse.

Laskutus

Osanottomaksu laskutetaan ennen seminaaria. Hintaan lisätään arvonlisävero 24 %.

Muutokset ja peruutukset

Pyydämme ilmoittamaan osanottajan vaihtumisesta jo ennen seminaaria. Myöhemmin
kuin kolme päivää ennen seminaaria tulleista peruutuksista veloitamme 50 % seminaarin
hinnasta. Veloitamme koko seminaarimaksun, jos osanottaja ei peruuta ilmoittautumistaan.


TVML-Koulutus Oy

Y-tunnus 1025063-6

Osoitelähde:TVML-Koulutus Oy:n asiakasrekisteri