Ammattiliitto AVAsta Akavan jäsenliitto - Tiedote 7/2017

Akavan hallitus on tänään 26.4.2017 hyväksynyt Ammattiliitto AVA ry:n uudeksi jäsenliitokseen. Ammattiliitto AVAn muodostavat Tullivirkamiesliitto ry, Ulkoasiainhallinnon Virkailujayhdistys ry ja Verovirkailijain liitto ry. AVAn jäsenmäärä on 5.700.

Ammattiliitto AVA päätyi hakemaan Akavan jäsenyyttä rakenteellisin ja toiminnallisin perustein. Lisäksi nähtiin, että Akava ja sen neuvottelujärjestö JUKO pystyvät kustannustehokkaasti vastaamaan AVAn jäsenten edunvalvontaan. AVAn liittyminen vahvistaa Akavan toimintaa valtion sektorilla. Akavalla on nyt 36 jäsenjärjestöä, joiden kokonaisjäsenmäärä on noin 613 000. Lue lisää Akavan sivuilta www.akava.fi/uutishuone/ajankohtaiset

Keskusjärjestön vaihtumisesta huolimatta Tullivirkamiesliiton toiminta jatkuu kuten ennenkin! Kaikkien liittomme jäsenten etuja ajetaan riippumatta koulutustaustasta tai asemasta. Jäsenten edunvalvonta, jäsenmaksu, liiton itsenäisyys, talous ja arvot, kuten puoluepoliittinen sitoutumattomuus, säilyvät ensitellään. Edustukset Tullin eri toimielimissä jatkuvat entiseen tapaan ja kaikki jäsenedut kuten lomapaikat, vakuutukset, työttömyyskassa jne. säilyvät.

Lisätietoja Puheenjohtaja Jari Nieminen jariolavi.nieminen@gmail.com tai gsm  040 332 6739.