Sesonkiviikot arvottu ja jäsenasioita - Tiedote 29/2014

Rukan talvi2Rukan ja Ylläksen sesonkiviikkojen saajat on arvottu. Ylläs on täynnä, mutta Rukalla on tilaa huoneistossa H1 (allergiahuoneisto) viikoilla 9, 11, 12 ja 15-17 sekä huoneistossa H2 (lemmikkieläimet sallittu) viikoilla 9-13 ja 15-17.

Vapaaksi jääneitä viikkoja voit tiedustella Kaisa Korvelta kaisa.korpi@pp.inet.fi  tai gsm 050 548 4078. 15.11.2014 jälkeen viikkoja voivat varata myös liiton ulkopuoliset hakijat. Vuokraushintoja ei ole nostettu ensi vuodelle, joten lomailemaan pääset samalla vanhalla edullisella hinnalla.

Jäsenrekisteriasiaa

Oletko muuttanut tai onko nimesi vaihtunut?

Liiton jäsenrekisterissä on 3.10.2014 otettu käyttöön Itellan automaattinen osoite- ja nimipäivitys. Muutokset ajetaan rekisteriin joka viikko aina perjantaisin. Jos siis muutat tai nimesi muuttuu, siitä ei enää tarvitse ilmoittaa erikseen yhdistykselle ja/tai liitolle.

Oletko jäämässä eläkkeelle?

Kun jäät eläkkeelle, voit edelleen jäädä eläkeläisjäseneksi joko omaan yhdistykseesi, mikäli yhdistyksen säännöt sen sallivat, tai siirtyä TVML Eläkeläiset ry:n jäseneksi. Liitto suosittaa siirtymistä eläkeläisyhdistykseen. Täytä liiton nettisivuilla www.tvml.fi oleva liittymislomake soveltuvin osin ja klikkaa lähetä.

Eläkeläisten palvelumaksu on 60 euroa vuodessa siihen asti, kunnes 70 vuotta täyttyy. Maksu peritään kaksi kertaa vuodessa (30 euroa kerralla) ja maksuviite lähetetään jäsenen kotiosoitteeseen. Lisäksi TVML Eläkeläiset ry kerää 15 euron (2014) vuosittaista omaa jäsenmaksua. Liiton muut edut säilyvät vielä 70 ikävuoden jälkeenkin, mutta liiton tarjoamat IF-vakuutukset päättyvät sen vuoden loppuun, kun jäsen täyttää 70 vuotta. Vakuutuksia voi itse jatkaa edullisesti, mutta jatkosopimus on tehtävä ennen 70-vuotispäivää.

Kun jäät palkattomalle virkavapaalle

Muista ilmoittaa kirjallisesti palkattoman virkavapaan alkamisesta ja päättymisestä omalle yhdistyksellesi ja/tai liiton sihteerille. Palkattomilta virkavapailla olevilta peritään jäsenmaksua 5 euroa/kk ja sillä säilyy liiton kaikki edut sekä työttömyyskassa Statian jäsenyys. Maksuviittet lähetetään puolivuosittain kotiosoitteeseen.

Siirrytkö ansiotyöhön Tullin ulkopuolelle?

Voit edelleen jäädä Tullivirkamiesliiton jäseneksi, mutta ilmoita uudesta työnantajasta omalle yhdistyksellesi ja/tai liiton sihteerille ja päivämäärä, koska muutos tapahtuu. Jäsenmaksu maksetaan itse ja sitä varten lähetetään kuukausittaiset maksuviitteet kotiosoitteeseen. Jäsenmaksun määrä on 1 % ennakonpidätyksen alaisesta tulosta (v. 2014). Joissain tapauksissa myös uusi työnantaja voi tilittää jäsenmaksun suoraan palkasta. Tämä tulee aina sopia työnantajan kanssa.

Uhkaako työttömyys?

Jos jäät työttömäksi, ilmoita työttömyyden alkamisajankohta omalle yhdistyksellesi ja/tai liiton sihteerille. Muista myös ilmoittaa, jos tilanteesi muuttuu eli jos aloitat taas ansiotyön, alat opiskella jne. Työttömiltä peritään jäsenmaksua 5 euroa/kk ja sillä säilyy jäsenyys liitossa ja työttömyyskassa Statiassa sekä liiton kaikki edut.

Jäsenkortti hukassa?

Ilmoita siitä liiton sihteerille ja saat uuden. Jäsenkorttitilaukset tehdään kerran kuussa aina kunkin kuukauden viimeisellä viikolla. Seuraava tilauspäivä on marraskuun lopussa.

Jäsenkortti on myös vakuutuskorttisi, joten se kannattaa pitää aina mukana!

Kalenteri 2015

Kalenterien postitus on alkanut. Jos olet tilannut kalenterin, eikä sitä marraskuun loppuun mennessä vielä ole tullut, niin ilmoita siitä sihteerille. Jos kävi niin, että unohdit tilata, niin muutamia kappaleita on vielä nopeimmille jäljellä!

Kalenteritekstiin jäi oikoluvuista huolimatta muutama virhe:

• sivu 2: Jäsenyhdistysten toimihenkilöt: vuosiluvun pitää olla 2014 eli toimihenkilöt on valittu yhdistysten vuosikokouksissa tänä vuonna
  • sivu 2: Petri Oikarisen toimipaikka on Nuijamaa
  • sivu 7: Kaisa Korven sähköpostiosoite on kaisa.korpi@pp.inet.fi

Lisätietoja sihteeri Liisa Kangassalo liisa.kangassalo@tulli.fi (040 500 9926 ja 040 332 2101)

Pujottele työelämässä tietovisa   Pujottele työelämässä - Pardia

Pardian kotisivuilla ja Facebook-sivustolla on tietovisa Pujottele työelämässä. Peli on viihdyttävä ja sivistävä. Kuukausittain arvotaan pelaajien kesken kolme kirjapalkintoa. Pelin kysymysteemat liittyvät Pardiaan ja laajasti koko työelämään. Pelin tarkoitus on paitsi jakaa tietoa Pardiasta ja työelämästä, myös viihdyttää kaikkia jäseniä. Kokeile peliä tästä linkistä. Peliä voi pelata ja tuloksen jakaa myös Pardian Facebook-sivustolla