Tänään on hyvä päivä liittyä liittoon - Tiedote 21/2015

Olet lämpimästi tervetullut joukkoomme! Me tarvitsemme toisiamme!

Suomalainen yhteiskunta on vuosikymmenet perustunut neuvotteluille ja sopimiselle. Hallitus julkisti 8. syyskuuta leikkauslistansa ja työelämään kaavailemansa muutokset. Aikeissa on puuttua sairauskarensseihin, arkipyhiin, ylityökorvauksiin, sunnuntailisiin ja julkisen sektorin pitkiin lomiin.

Hallitus on puuttunut järjestöjen sopimusvapauteen. Hallitus haluaa puuttua olemassa oleviin työ- ja virkaehtosopimusten ehtoihin ja kieltää paremmin sopimisen. Monet näistä leikattavista kohteista on aikanaan ostettu työ- ja virkaehtosopimuksiimme. Toisin sanoen on luovuttu korkeammista palkankorouksista ja otettu vaihtoehtona korkeampia lisiä, arkivapaita ja pidempiä lomia.

Ammattiliittoa tarvitaan enemmän kuin pitkään aikaan! Tänään on hyvä päivä liittyä liittoon! Tullivirkamiesliittoon voit liittyä, jos olet Tullin palveluksessa.

Tule mukaan vahvaan joukkoon ja käy täyttämässä liittymislomake täällä www.tvml.fi

Niko Simola                                                                                      Kari Lehtinen

puheenjohtaja                                                                                   puheenjohtaja

Palkansaajajärjestö Pardia ry                                                          Tullivirkamiesliitto ry